دوشنبه، آذر ۰۴، ۱۳۸۷

باغ زنانه



روز جمعه رفته بودیم جایی که تازگی ها هر گاه والی بامیان بخواهد توانایی هایش و البته نشانه های پیشرفت و بازسازی را به سفرا و وزراء و کبراء و امثالهم نشان بدهد ، آنها را به آنجا می برد.
باغ زنانه یا پارک فامیلی واقع در شش پل در 17 کیلومتری مرکز بامیان. جایی که شهر ضحاک را به وضوح می توان دید.
جای زیبایی بود. که البته در جوار پادشاه فصل ها ( پاییز ) از زیبایی اش کمی کاسته شده بود ( بر عکس بقیه جاها ) اما مطمئناً در بهار و تابستان دیدنی تر خواهد شد.
هر جا که قرار بود آب باشد ، نبود. مصنوعی هایش را می گویم اما به صورت طبیعی جوی پر آبی بود که راه خودش را می رفت بی آنکه برایش مهم باشد در باغ زنانه است یا باغ مردانه.
یک گلخانه کوچک اما زیبا هم در حال آماده سازی بود با گل ها و گیاهان تر و تازه و نورس که امیدوارم بتوانند سرمای بامیان را تحمل کنند و زود از بین نروند.
یک زن کانادایی لطف کرده و با کمک مالی مردم کانادا این مکان را ساخته و دو دستی تقدیم مردم ما کرده است. لطفش بی کران باد!








۲ نظر:

ناشناس گفت...

ممنون از عکس های زیبایی که گذاشته اید. کاش این کار را بیشتر کنید و بیشتر بنویسید. از سر بی دردی نیست که چنین می گویم... گویا قحطی اینترنت را درک نمی کنم. نه تشنگی خودم به بیشتر خواندن و بیشتر دیدن آنجاست که وادارم کرده چنین بگویم.

زهرا گفت...

سلام
باغ، پارک، بوستان یا هر چی اما باغ زنانه باغ مردانه این یعنی ما نمیتوانیم کنار هم باشیم همه چیز تفکیک شده ما خیلی چیز ها هنوز برایمان معضل است.