دوشنبه، آذر ۳۰، ۱۳۸۸

ملت سبز ایران صاحب عزاست امروز


دیروز مثل همیشه ساعت 5 و 15 دقیقه برق جنراتوری مجتمعی ما آمد و ما تلویزیون را روشن کردیم . اول فارسی 1 بود بعد اتفاقی بی بی سی را زدیم .پیش از موعد. چون برنامه های بی بی سی ساعت شش به وقت افغانستان شروع می شود اما در کمال تعجب دیدیم که سیما علی نژاد در حال اخبار گفتن است. زیر نویس ها را که خواندم علت را فهمیدم.
آیت الله حسینعلی منتظری در سن هشتاد و هفت سالگی درگذشت.
نام آیت الله منتظری را آن سال ها از پدرم زیاد شنیده بودم. پدرم از طرفداران سرسخت منتظری بود و بعدها در بعضی خبرها نامش را گه گاه می شنیدم و انتقاداتش از نظام حاکم ایران را هم کم کم می فهمیدم.
و حالا سبزها ( به قول خودشان ) او را پدر معنوی اصلاحات نام گذاری کرده اند.
یکی از شعارهایی که دیروز در بی بی سی بارها نشان داد این بود: عزا عزاست امروز / روز عزاست امروز / ملت سبز ایران / صاحب عزاست امروز .
در خبرهایی که از درگذشت آیت الله منتظری در منابع خبری دولتی ایران نشر شده بود ابتدا حتی یک آقا یا آیت الله اول نام ایشان نیامده بود. اما بعد تر کمی نرم تر شدند و آیت الله را قبل از منتظری اضافه کردند. ظاهرا جمهوری اسلامی ایران و عواملش هنوز فکر می کنند که بزرگی انسان به القابی است که پس و پیش نام آدم می آید.

من هم درگذشت این فقیه آزاده را که انسانیت را فدای رهبری نکرد تسلیت می گویم.
لینک زیر نوشته ای است در سوگ آیت الله منتظری که خواندنش خالی از لطف نیست.

۳ نظر:

............ گفت...

سلام و مراتب احترام !
بايد بگويم خيلي خوشحالم از اينكه با ادرس وبلاگ تان آشنا شدم مطمئينم سعي ميكنم وقت پيدا كنم و از نوشته هاي تان فيض ببرم و در ضمن پيرامون اين سوال " انسان چگونه يك موجود است ؟ " نتوانستم به يك پاسخ مقنع دست پيدا كنم ، بنا براين خواستم اين سوال را با شما در ميان بگذارم و درجستجوي تعريف شما از انسان بپردازم تا شايد به يك نتيجه اي برسم ، آيا ميتوانيد نظر تان را از ما دريغ نفرماييد ؟ اگر وقت داشتيد اين منت را بگذاريد و ما را از نظر ارزشمند تان محروم نسازيد . بااحترام
www.jamilalipour.blogspot.com

محمدکبیرتابش گفت...

در ابتدا تسلیت می گویم بعداً
نظرت رادر مورد مقاله"هزاره ها،ناکامی در قدرت سیاسی"
خوهانم.
بروزهستم تشریف بیاورید

حسین زکانی گفت...

خیلی ممنون
کاش از نسل سلمان می شدیم / لحظه ای یک دم مسلمان می شدیم...
مثل آیت الله منتظری