چهارشنبه، خرداد ۱۹، ۱۳۸۹

جرگه صلح (2)

1600 نفری که برای جرگه آمده بودند به نمایندگی از ولایات و مناطق و اقشار مختلف ملت افغانستان آمده بودند. کسانی هم جرگه را تحریم کرده و نیامده بودند اما با زرنگی ای که تقریبا جزئی از سیاست شان است نماینده های خود را فرستاده بودند .
نماینده های مختلف از تیپ های مختلف جامعه. دو خانم از مهاجران پاکستان هم اتاق من بودند . یکی از آن دو خانم سر معلم مکتبی در اسلام آباد بود و دیگری معلمی ساده. طفلک معلم ساده فقط برای اینکه سر معلم تنها نباشد همراهش آمده بود .
در کمال تاسف باید مطلبی را اعتراف کنم. بیشتر خانم ها و آقابانی که از مناطق مرکزی آمده بودند در یک حالت انفعال به سر می بردند.بدون ایده خاص. بدون کدام گپ متفاوت. در تمام مدت جرگه تنها چیزی که از اینها مشاهده می شد فقط همان گروه و گروه بازی بود و لاغیر.
...

۴ نظر:

ناشناس گفت...

سلام نظر داده بودم خوب دیگر کاری نمیشود کرد

شریف گفت...

نفهمیدیم که خود سرکار خانم ما از کدام طریق در ان جرگه فرمایشی راه یافته اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و چی گفته اند؟؟؟

زواری گفت...

سلام. شنیده ام از 1600 نفر بیش از هزارنفرش پشتون بوده اسست، درست است؟ در ضمن اجندا و مصوبات جرگه از قبل پیش بینی شده بود و دولت می دانست چه می خواهد. اصولا این راهکار برای قرن بیست و یکم جواب نمی دهد. شما دفعتا تعدادی را که شاید امادگی هم نداشته باشند دعوت کنید که بیایند در باره سرنوشت یک مسئله مهم تصمیم بگیرند، چه اتفاقی خواهدافتاد؟ کسانی که جرگه را برگزار کرده اند برنده خواهندشد. اگر برگزار کنندگان ادم های مصلحی باشند مثل امان الله خان، نتیجه جرگه به نفع مردم خواهدبود اما اگر نادر خان باشد یا فاروق خان، نتیجه طالب پروری خواهدبود.

محمد تقی دانش گفت...

خواهر گرامی سلام!
جرگه صلح کرزی فرمایشی و نمایش خیمه شب بازی بود.طالبان هم خوب جواب دادند.
موفق باشیدwww.qanonmandi.blogfa.com