چهارشنبه، فروردین ۱۹، ۱۳۸۸

خط فاصله

این جمله ی « تا کی باید ما مردها از حق شما زن ها دفاع کنیم » که دیروز دوستی پس از خواندن پست قبلی با واسطه خطاب به من گفته است بد جوری من را آزار می دهد.
این خط فاصله بین ما مردها و شما زن ها برایم آزار دهنده است.
نمی دانم چرا آن دوست فکر کرده شاید چون تا به حال حق زیادی از من ( اقلا در زندگی خانوادگی ) پایمال نشده و نمی شود من را به بی تفاوتی و سکوت در مقابل نقض حقوق زنان دیگر متهم کرده است .
اینکه جارو جنجال به راه نینداخته ام و داد وبیداد نکرده ام نشانه بی تفاوتی من نسبت به زنان سرزمین ام است واینکه فریاد وااسفا سر نداده ام یعنی آقایان محترم لطفا حق ما را از بقیه بگیرید ؟؟


« بگذاريد آرزو كنيم كه در اين جنجال عدالت پيروزشود. اگرعدالت را داشتيم، همه چيزراداريم. اما، اگربنام دين، شريعت، فقه، دموكراسي، اکثریت، اقلیت، حقوق بشر و..... عدالت را كنارزديم، ديگرهيچ چيزي نخواهيم داشت. گرچه با بنيانگذاران «سرزمين آزادگان»، فاصله ی بسيارداريم و قياس ما با آنها مع الفارق است، اما با اين حال خوب است كه دعاي آنها را تكرار كنيم:«خدايا مار مومن ترين وآزادترين مردم جهان قرار بده». آمين! »
علی امیری در نوشته زیر : www.urozgan.org/fa/index.php?news=151

۴ نظر:

حسن فریار گفت...

سلام خانم محمدی

من اگر جای شما بودم این طور به قضیه می نگریستم که،
مردان لازم نیست از حقوق زنان دفاع کنند ، به جای این کار بهتر است که از ظلم هم جنسان خود به جنس متفاوت خود( یا همان که به غلط جنس مخالف نامیده ام ) جلوگیری کنند .

موفق باشید .

ناشناس گفت...

سلام خانم محمدی
من همکلاسی قدیمی شما هستم(در بین المللی)
البته ما آنقدر کم همدیگر را دیدیم(شاید!)که که دیگر نمی توان گفت همکلاسی.
در هرصورت با دیدن وبلاگتان همیشه خوشحال و مسرور می شوم.
نمی دانم باید خودم را معرفی کنم یا نه ...
شاید ما باید زودتر از ترم های آخر باهم آشنا می شدیم...یکی از 10آفتی که بین الملل داشت این بود که همیشه بین دانشجویان حجاب(فاصله)بود...
مثل ساعت 3بعدازظهر بود، که برای هر کاری یا خیلی زود یا خیلی دیر- تهوع ، سارتر
امیدوارم در هر کجای این کره خاکی که هستید با لبخند باشید.
قربان شما
همکلاسی

مریم شهرتاش گفت...

درود
با شما موافقم.
خط فاصله..
"ما مردان" و "شما زنان"!

کاکه تیغون گفت...

سلام
حق گرفتنی است نه دادنی.