سه‌شنبه، اسفند ۱۷، ۱۳۸۹

راه پیمایی روز جهانی زن

امروز سه شنبه هشت مارچ 2011 عده ای از زنان بامیان با برپایی راهپیمایی نمادین از روز جهانی زن تجلیل به عمل آوردند و همبستگی خود با دیگر زنان را در سایر شهرها و کشورها اعلام نمودند.
این زنان که از اقشار مختلف جامعه بودند با در دست داشتن پلاکاردها و شعارهایی چون (زن باسواد،جامعه باسواد) (عدالت اجتماعی تساوی حقوق زن ومرد) (بیایید فرهنگ عطوفت با زنان را جانشین خشونت سازیم) و ... از چوک بابه مزاری تا هتل نوربند قلا را راه پیمایی کردند.
زنان حاضر در راه پیمایی بعد از رسیدن به نوربند قلا در محفلی که به همت ریاست امورزنان بامیان و با همکاری مالی UNDP برگزار شده بود شرکت کردند. تعدادی از زنان هم به علت نداشتن دعوتنامه نتوانستند در محفل شرکت کنند.









این هم مردان تماشاچی
و یک زن تماشاچی


...







۵ نظر:

زهرا گفت...

تشكر از گزارش و عكس هاي زيبايت
مخصوصا زنهاي چادري دار كه در راهپيمايي شركت كرده بودند.

fakhera گفت...

kheily khoob bood .
fakhera

عزیز نوری گفت...

سلام
روز زن در کابل هم تجلیل شد. امیدوارم حق خواهی زنان به تجلیل ختم نشود.
عزرائیلیات را دوباره راه انداخته ام البته در بلاگفا.
با تشکر

ناشناس گفت...

سلام
ای کاش زن میبودم روزی میداشتم تجلیل میشد درین روزی ازقفس چادری ام میپریدم درفضای آزادی؛ تنفس عمیق میکردم نعره حقوق حقوق را حق حق میکردم.

ناشناس گفت...

سلام بتول خانم
اینقدر این زنان بیچاره را به جان مردها ننداز و بذار زندگی کنند باور کن اونها به همین زندگی خوشند. من شنیدم زنها فقط یه شوهر می خوان و بس که اون و هم دارند یا یکی بالاخره گیرشان میاید.برای بعضی چیزها زمان مم نیاز هست.کمی صبر داشته باشید خدا بزرگه.
به گفته یکی از شهروندان کابلی از وقتی که این حقوق بشر امده زنان ما نافرمان شده.بذار ما با زنامون زندگی کنیم اینقدر سیخ تو لونه مردها ننداز