سه‌شنبه، بهمن ۲۷، ۱۳۸۸

تولدم مبارک!

شنبه تولدم بود . هدیه هایی گرفتم که فراموش نخواهم کرد.
اول از همه که مهدی نبود و من و یاشار و فاطمه در کابل تنها بودیم. ( چون مهدی موقع سال تحویل با ما نبوده در تمام مواقعی که باید با هم باشیم با ما نیست. چه بد!)
دوم: به خاطر کاری باید می رفتیم شهر دیگری و کار اداری ما در آن شهر فقط دوشنبه ها اجرا می شد که روز شنبه شنیدم دوشنبه رخصتی است و همه ادارات و دفاتر تعطیل می باشد که حسابی حالم گرفته شد. در واقع عصبانی شدم چون ما یک هفته تمام در کابل مانده بودیم به خاطر این دوشنبه لعنتی که شنیدن این خبر دومین هدیه تولدم بود.
سوم: بعد از ظهر همان روز کیف پولم که در آن 4000 افغانی و مقد اری پول خرد بود گم شد و هدیه بعدی را گرفتم .
چهارم : با کسی قرار داشتم که برای انجام کار مهمی به یکی از وزارتخانه ها برویم اما بعد از رفتن به محل قرار و مدتی ایستادن و تلفن زدن که بابا کجایی چرا دیر کردی طرف جواب می دهد ببخشید من الان نمی توانم بیایم کار دارم .قرار ما باشد برای وقتی دیگر و چنین شد که هدیه بعدی را از دوستم گرفتم.
هدیه آخر را پسرم یاشار به من داد. آن شب نمی دانم چه اش شده بود که تمام شب تا صبح جیغ زد و گریه کرد.

پ.ن: البته تشکر از همه دوستانی که به شکل های مختلف تولدم را تبریک گفتند.

۱۸ نظر:

ناشناس گفت...

elyas Alavi: tabrik ba khatere tavold. hamin hadyaha baaeth misha ke hamisha in tavollod ra ba khater biyavarid. manam chand vagt pish tamam kifam ba camra & mobile & daftar sher & tarahiam ra gom kardam. baz faramosh mishavad in roozha

محمد واعظی گفت...

سلام بله! تولدت مبارک! زمانی با مهدی امدی کابل که من نیستم.
موفق و پیروز باشی.
به مهدی سلام برسان

Saki گفت...

بتول جان زندگی خواسته با شدتِ تمام حضورش را درک کنی. (مزاح)

fakhera گفت...

salam
tavalodat mobarak. hame in hadye ha yani in ke to khili khoshbakhy
bekhosos in ke yashar be to sabet kard ke yek madare khoob hasty
omidvaram ke tavalodat hamishe sarshar az khoshbakhty bashad
fakhera

محمدکاظم محقی گفت...

سلام
من هم باید تبریک بگویم تولدتان را چون می شناسمتان
پس مبارک باشد . و زندگی خوبی داشته باشید . راستی یاشار یعنی چه؟

ناشناس گفت...

خانم بتول محمدی تولدت مبارک !
اما نباید فراموش کرد که زندگی در افغانستان ، مشکلات خاص خودش را دارد و باید با تمام مشکلات مبارره کرد.
به قول شاعر:
برو قوی باش گر راحت جان طلبی
که در نظام طبیعت ، ضعیف پامال است.
از خواندن وبلاگ وبت خوشحال شدم.
سری به وبلاگ من هم بزنید , و آن را پیوند دهید
با تشکر
محمد تقی دانش
دانمارک
www.qanonmandi.blogfa.com

خداداد وطن خواه گفت...

سلام خ محمدي
تولدتتان مبارك هر چند كه دو روز گذشته
از قرار گزارشتان كه در اين روز هديه زياد گرفتيد و چيز قابل داري نمانده كه من هديه كنم فقط مي توانم بگويم كه اميدوارم در كنار مهدي جان و اقا ياشار هر چقدر مي خوايي زندگي كني

محمد گفت...

hi happy your birthday
i saw you interviwe in BBC nwe.com
and you didnt companies your weblig
but i find it wasnt difficult
this is nice weblog ,i belive
oh my god you are from bamiyan i am too
in wisch city of afghanistan live in _
im in sweden with my family
I hear that Afghanistan is in low-speed internet, and this is very bad for you write a weblog in Afghanistan I think the government In areas south In areas south
While these were low efficiency

But in regions such as Bamyan, north to the lowest investment

and they take very many produkt
We do not have good government
these joobs also did Foreign government
ok come in my webblig
and give comments bye

ناشناس گفت...

سلام. تولدتون مبارک باشه. امشب از تلوزیون بی بی سی در خصوص شما برنامه ای دیدم. زیبا بود. یک لحظه صفحه وبلاگتون باز شده بود و نام آنرا دیده و سریع آمدم ببینم چه خبری در آن است. انشاالله بیشتر به شما سر زده و از نوشته هایتون استفاده میکنم. کوچولوتون ببوسید.

محمد سازمند گفت...

سلام
گزارش بی بی سی را2بارنگاه کردم.برایم بسیارجالب بود وغبرمنتظره!!من به عنوان یک ایرانی تحصیل کرده تمام مشکلات افغانستان رادرفقرفرهنگی مردم این سرزمین می دانم.فرهنگی که درگرداب سنت ها وباورهای پوسیده ی چندهزارساله گرفتارشده وعده ای قدرت طلب هم برای تصاحب وماندن برقدرت برادامه ی این سنت ها وباورهاپای می فشارند.به جای فرهنگ جهان شمول هنوزخرده فرهنگ ها برنواحی مختلف افغانستان حکومت میکند بطوریکه حتی گاهی همان ها هم تحمل یکدیگر را ندارند!!درهرولایتی وسرزمینی آدم هایی باعناوین والقاب مختلف به عنوان والی وسردارحکم می رانندکه فقط برای بقای خودباحکومت مرکزی متحد شده اند.اینان مصداق همان ضرب المثل معروف فارسی هستند که :"کدخدا را ببین وده را بچاپ"
بادیدن این گزارش کلی به وجد آمدم ومطمئن هستم که افغانستان زمانی ازاین مهلکه ی چندهزارساله رها می شود که بتواند خود را همگام با جامعه ی جهانی کند.اگرمردم افغانستان بتوانندبه این سنت های دست وپا گیروغلط پشت پا بزنندوزندگی راغیرازآن چیزی که هست بدانندقطعا قدم درراه پیشرفت وتکامل برمی دارند.البته منظورهمان سنت ها وباورهای پوسیده ی عصرحجری است وگرنه افتخارهرملتی پایبند بودن به ارزشهاوسنت های پسندیده ی خویش است...
آیا اینترنت می تواند چشم اندازجدیدی فراروی مردم افغانستان قراردهد؟
امید دارم ودعا میکنم که چنین شود.....
کرمان-24اسفند

ناشناس گفت...

بتول جان سلام
من یک دختر ایرانی ام.نامم ساجده است.
از شهر قم
تصویرت را از تلویزیون فارسی بی بی سی در برنامه "اینترنت قدرت برتر" دیدم. با شوهرت و پسر نازت
وبلاگت رو هم بین برنامه دیدم.
راستی تولدت مبارک بتول جان
سعی کن همیشه به چیزای مثبت فکر کنی.
خوشبین باش
یاشار رو از طرف من ببوس

مهرداد گفت...

سلام.من ایرانی ام اما ساکن اروپا .پراگ.شما ،همسرتان و کودکتان را در مستند بی بی سی دیدم.آمدم وبلاگتان را هم دیدم.خوب می نویسید.اما چقدر دلم گرفت از دیدن بچه های بامیان و فقر وحشتناک آنجا.خدا لعنت کند طالبان و پیشینیان ستمکاری که از افغانستان تلی از خاک به جای نهاده اند.آرزو می کنم مردان و زنانی مثل تو و همسرت بتوانید در تغییر آن وضعیت موثر باشید. و آرزو می کنم یاشار بتواند در دنیای زیباتری از این زندگی کند.درود من به شما و همسرتان و سال نو را به شما تبریک می گویم

ناشناس گفت...

خواهر عزیز
با سلام
بنده از استان هرمزگان در ایران هستم و بطور اتفاقی از طریق بی بی سی فارسی با شما وخانواده محترمتان آشنا شدم.و خواستم از اینطریق مراتب ارادت احترام خودم را به جنابعالی و خانواده محترمتان ابراز نمایم و از اینکه افغانستان عزیز در آزادی نسبی بسر میبرد و سایه نحس طالبان ازسر مردم افغانستان(هرچند در شهرها)از سر مردم کوتاه شده است خشحالم و امیدوارم در آینده نزدیک جز ام نحسشان اثری نماند و طالبان ایران نیز به درک واصل گردند.ضمنا مزید استحضار برای تاکید اصالت آزادی و دمکراسی بنده از قوم بلوچ و سنی مذهب می باشم.

safzav گفت...

سلام

من و دوستانم (صفورا، سارا، مهتاب و مهدی) برای بازدید از آثار تریخی و طبیعت افغانستان از چهارشنبه گذشته به کشور شما آمده ایم. ما قصد داریم پنج شنبه 5 فروردین (حوت)از بامیان بازدید کنیم. ما به دنبال افراد آشنایی در آن منطقه می گردیم. ما از مدت ها قبل وبلاگ شما را می خوانیم.
اگر می توانید به ما کمک کنید لطفا با ما تماس بگیرید. تا آخر سفرمان این شماره ماست:
0787563885

ناشناس گفت...

تولدت مبارک بتول جان
الان برنامه شما را در بی بی سی دیدم
برای شما وخانواده محترمتان آرزوی موفقیت دارم

فریبا از مالزی

ميلاد بلخي گفت...

سلام بتول جان!
تولدت با تاخير مبارك و هميشه شاداب باشي. مجددا لينك كردم.
با ارادت

ريحانه گفت...

سلام اولين بار است كه از وبلاگ شما ديدن ميكنم. خيلي خوشحالم از آشنايي و در ضمن تولدان را هم تبريك عرض ميكنم.زندگي با همين سختي و سستيش است كه قشنگ ميشود.

حسين گفت...

تولدت مبارك ، سالم باشي و شاد