دوشنبه، خرداد ۰۴، ۱۳۸۸

فرشته تنها


این فرشته است. دخترک همیشه تنهای کوچه ما. تقریباً هر روز می بینمش. اوایل فکر می کردم پسر است. بعدها که نامش را پرسیدم به اشتباهم پی بردم. همیشه در کوچه است ( در گرما و سرما ، در برف و باران ، در سکوت و هیاهو ) و همیشه تنهاست. چهارخواهر و برادر دیگر هم دارد که آنها هم همیشه در کوچه در حال بازی هستند اما هیچ گاه ندیدم با کسی هم بازی یا هم کلام شود.
هر وقت می بینمش با صدایی که هیچ به خودش شبیه نیست به من سلام می کند. سلام می کند اما هیچ وقت نگاهم نمی کند.







۶ نظر:

نورتن گفت...

اگر
اگر از این دیوارهای آهنین
فقط یک روزنه دیده میشد
به اندازهء نوری کوچک

اگر میدانستم که حتی یک نفر
در این لحظه به فکر من است
و اگر میدانست چه میکشم
بی درنگ به سویم میشتافت

اگر فقط یک گوش بود که حرفهایم را می شنفت
یک عقل بود که مرا می فهمید
یک قلب بود که دردم را حس میکرد

شاید در این ظلمتِ شب
که دل تنگتر از کوچه های غربت است
تنها نبودم

cloobaf گفت...

با سلام خدمت شما وبلاگ نويس و خوانندگان عزيز اين وبلاگ

شبكه اجتماعي افغانستان با تغييرات كلي و جديد راه اندازي شد
از شما براي پيوستن به ما و دوستان دعوت ميشود
لطفا لينك ما را در وبلاگ خود قرار دهيد تا ديگران هم به سايت ما بپيوندند
با تشكر
www.cloobaf.com

ساکی گفت...

اینطور که شما فرشته خانم را معرفی کردید من فکر می کنم در آینده یا نویسنده می شود یا سردبیر آبزرور
(Observer).

قربانعلي رضايي گفت...

سلام خانم محمدي براي شما ارزوي سلامتي دارم مطالب شما واقعا خواندني است
قربانعلي رضايي
مقيم كويت

ناشناس گفت...

سلام بر فرشته،سلام بر کودکان وطنم،سلام بر معصومان همبازی مین ها،سلام بر گرد و غبار نشسته بر گونه های فر شته های سرزمینم.

واقعآ عکسها گویاتر از هزاران کلمه می باشند.من تا با حال افغانستان را ندیدم و اصلآ تا با حال گرد وخاک بر صورتم ننشسته و شاید نتوانم درک صحیح از وضعیت کودکان افغانستان داشته باشم؛ولی آرزوم این است کاش برای ثانیه ای هم شده طعم این گرد و خاک را می توانستم بچشم.

به امید آنکه روزی وطنم را ببینم.

محمد گفت...

سلام بر فرشته،سلام بر گرد و خاک نشسته بر گونه های فرشته؛
سلام بر فرشته های سرزمینم،سلام بر معصومان هم بازی مینها؛
و سلام بر افغانستان.

تصاویر گویاتر از هزارن جمله می باشند.من ایمان دارم روزی جهان به دست همین فرشته های سرزمینم در می آید.